2012. december 12., szerda

Kalács - kenyérsütőgépben

Az adventi kalácsunk receptje:

Tej: 300 ml
Sima liszt: 250 g
Rétes liszt: 250 g
Vaj: 100 g
Só: 5 g
Cukor: 100 g
Tojás: 1 egész + 2 sárgája
Élesztő: 2/3 szárított vagy 1/4 friss
Mazsola: 80 g
Vaníliáscukor

A mi gépünk egy lapátos Tectron, de Anyáék kétlapátosban is csinálták, működik.
Ami fontos: a tejet rakjátok bele elsőként, és ne a lisztet! Ha a liszt kerül alulra, nem keveredik össze rendesen, szalonnás lesz és a fele liszt az alján marad. (Sajnos tapasztalat, szerencsére hét közben volt és nem adventkor.)
A mazsolát pedig áztassuk be előtte! Én úgy szoktam, hogy egy kis pohárba beleteszem, felöntöm vízzel, egy percre beteszem a mikróba, leöntöm róla a vizet, aztán mehet a gépbe.
Anyáék gyors programon, 1 óra 20 percig sütik, a mi gépünkön 1 óra 50-es van. A lényeg, hogy semmiképp se teljes programon süssük, mert akkor kifut!
Én nyers élesztőt használok, és csak sima liszttel készítem, rétes nem szokott itthon lenni. Ha a tej bekerült elsőnek, utána véleményem szerint nem számít a sorrend. Az élesztőt pedig nem kell futtatni, csak beleszórni/morzsolni.

Ezt a receptet lehet turbózni csokidarabokkal, dióval, kakaóval, fahéjjal. Egyelőre én csak a csokisat próbáltam, de későn jutott az eszembe, így már csak a tetejére jutott.

Nincsenek megjegyzések: