2015. január 1., csütörtök

2014-es összefoglaló - könyv, film, sorozat

Könyv

Nem sok mindent olvastam 2014-ben... Ennek a fele kb. szakmai, a suli miatt, egy másik részét még nem fejeztem be (vagy már nem is fogom). Egy könyv pedig teljesen kiesett, hogy én azt olvastam :O

Szóval ezek közül így elég nehéz legjobbat választani...
Végigolvasottak közül: Jókai Mór - És mégis mozog a föld
Végig nem olvasottak közül: Kosztolányi Dezsőné - Kosztolányi Dezső és A Tűzmanó :)
De igazából az Új szerelmes kalendárium és a Szívem kötet is nagyon tetszett/tetszik, jó kis verses kötetek, ahogy A gyönyörűség dalainak kezdete és a Bukfencező múzsa is. A Bogar bárd meséi kellemes olvasmány, egy délutános.
Az Anne karácsonya és az Ezüst Erdő úrnője inkább csalódás volt sajnos.

Film

Filmet már többet néztem. Nem írtam fel mindent, ebben biztos vagyok, de így is összejött 65 film. Ebből az újranézések közül kerültek ki a legjobbak, pl. Vissza a jövőbe 1., az új Sherlock Holmes-okat is szeretem, meg a Mr. és Mrs. Smith-t és a Fast and Furioust :) Megbízható filmek. De megnéztük a Harry Potter sorozatot és a Gyűrűk Urát is (rendezői változatban).

Az újak közül ezeket ajánlanám:

  • Penge 3 (meg úgy az egész trilógia, pörgős, vicces, jó)
  • K19, de az nagyon szomorú :(
  • Old Boy: erős sztori, de pont ezért nem szívesen nézném újra, megterhelő
  • A galaxis őrzői a legjobb mozis élményem volt idén, azt szívesen újra is nézném :)
  • Az öldöklés istene: zseniális alakítás, egy helyszínes, 4 szereplős, nézzétek meg!
  • Az éhezők viadala 1 (és 2): voltak fenntartásaim, mert hogy ennyien imádják és igénytelen kiadású könyvben jelenik meg (nem szeretem az új generációs, puha fedeles, kifejezéstelen, tucat borítókat), de a filmek nagyon tetszettek! Igazi pozitív csalódás :) A 3. rész még várat magára.

A legszörnyűbb filmélményem a Kick Ass 2 volt, botrány! Ne nézzétek! Még annál is sokkal-sokkal rosszabb, mint amire számítottam.
A Mocsok totál nem azt adja, amire a trailer alapján számítottam. Az alapján piálós, duhajkodós vígjáték, ehelyett... a film végén a kanapéba nyomva ültünk hárman. Nagyon leszívott. Dráma-dráma-dráma. Ezért nem is tetszett, de lehet, hogy ha más elvárással ülök le, akkor jobban értékeltem volna.

Ezek mellett persze sok középszerű, vagy annál kicsivel jobb filmet néztünk.

Sorozat

Ha az epizódok számát összeadjuk, akkor sorozatból néztem/néztünk a legtöbbet az idén. Összesen 13. Ezekre mind kitérek legalább pár szó erejéig.

A sci-fi vonalon mozgott a közös sorozatnézés, de emellett "saját" sorozataim is voltak, amiket egyedül néztem/nézek.

  • A Csillagkapu befejezése után a Csillagközi szökevényeket (4 évad) néztük meg, ami szerintem nagyon jól indít, szerethetőek a karakterek, jó a hangulat, de aztán elszúrnak benne pár dolgot. Meghalnak fontos emberek, furán csavarják a szálakat és a film sem túl jó lezárás. Azért még így is nagyon ajánlom, 10/6,5-7 pontot adnék neki (a sorozatnak, a film gyengébb).
  • Aztán visszaeveztünk a Csillagkapu sorozatokhoz (bár lehet, sorrendileg nem így jött, na mindegy). Atlantisz és Univerzum. A Csillagkapu Atlantisz (5 évad) még régi vágású, ismerős szereplők is bukkannak fel benne, a jók győznek, a főszereplők nem halnak meg (vagy nem nagyon). Jó volt. A Csillagkapu Univerzum (2 évad) már merőben más. Ismerősök csak elvétve bukkannak fel, itt már simán halhatnak meg fontos emberek, és rengeteg benne az ármány, sunyiság. Ez amúgy szerintem valamilyen újhullám jellemző. Emberibb az egész, ha úgy vesszük, emiatt sokkal stresszesebb és hajtépősebb nézni, hogy hogy lehetnek ilyen aljasak, szemetek, kétszínűek... De amikor már kezdtem volna ráhangolódni, akkor vége lett. Nem kerekítették le.
  • Néztünk 4400-at is (4 évad), ami egész jó, csak kurtán-furcsán lett vége (eredetileg több évadra tervezték). De azért megéri megnézni.
  • Az Almost Human az valami zseniális! Kár, hogy csak egy évadot élt meg, bár lehet, pont ezért olyan zseniális. Nagyon szeretem a karaktereket, jó a humora, a világa! Jaj, sajnálom, hogy nincs folytatása. Ez 10/8 legalább.
  • Aztán belevágtunk az X-aktákba (9 évad). Féltem tőle, mert anno egy részt láttam belőle, és az szörnyen gusztustalan és ijesztő volt. De hát az első részekre mindent lehet mondani, csak azt nem, hogy ijesztőek :D Imádnivaló! '90-es évek, ballon kabát, akkori frizura és technika... 9 perces kiesés, UFO jelenség. Aztán persze bedurvul a dolog és lesznek ijesztő dolgok is, de már elég nagylány voltam hozzájuk. Scully egyre testhezállóbb ruhákat hord és a frizurája is átalakul, követhetjük, hogyan szivárog be a mobiltelefon, digitális fényképezőgép, meg hát az internet... :) Hosszú sorozat, nem mindegyik évada olyan erős, nekem nem tetszik a lezárás, de nagyon szerettem amúgy :) És hosszú ideig nem kellett új sorozatot keresni.
  • "Saját" sorozatnak próbálkoztam többel is, de egy időben valahogy egyik sem kötött le. A Veronica Mars miatt a Gátlástalanokkal, de kösz, nem. A Parenthood-dal, amiről először azt hittem, ez lesz az! Jó kis családi sztori, minden. De nem. Azok az "amerikai problémák", a sz*rkeverés, meg a nem hagyjuk élni a gyereket... Nem. Az Orange is The New Black-ben reménykedtem, de ez sem volt az én világom. Aztán jött a Downton Abbey új évada (azt még mindig szeretem), meg nem is volt sok időm, úgyhogy nem kísérleteztem egy darabig. A karácsonyi szezonban a Váratlan utazást kezdtem el újranézni, az passzolt is a decemberhez :)
  • A közös sorozatban a Battlestar Galactica következett, ami szintén egy újhullámos sorozat, emberibb karakterekkel, főszereplők közül nem volt olyan, aki teljesen fekete vagy fehér lett volna. És nem csak aranyos hülyeségeik, hanem komoly hibáik is voltak. Itt is sok a stressz, az emberi hülyeség, ami nézőként frusztrál. Meg az is, hogy a halál is olyan, mint a való életben. Értelmetlen sokszor. Akkor és ott nem látod, miért kellett meghalnia, mire volt ez jó. Ki ez a hülye forgatókönyvíró, aki kinyírta?
  • Tegnap fejeztük be A búra alatt c. sorozat eddigi évadjait. Ha jól számolom, 2 vagy 3 nap alatt le is daráltuk a 2 évadot és várjuk a folytatást, a - szerintem - béna címe ellenére elég klassz sorozat (eddig). Szintén nehéz kedvenc szereplőt választani.

Nektek mik voltak a 2014-es év kedvencei?

Nincsenek megjegyzések: