2014. január 13., hétfő

Hajrá hétfő #17

Szép jó napot Mindenkinek!

  Egy újabb hétfő, a második teljes hét az évben. Remélem, még mindenkinek tart az új évi lelkesedése! Ha nem, akkor talán ebből a bejegyzésből erőt meríthettek!
  A múlt heti blokkban (a Hajrá hétfőhöz méltóan) a táplálkozáshoz adtam plusz motivációt, inspirációt. Azt hiszem, ezen a területen jól is teljesítettem a héten.
  • napi négyszeri étkezés ü (sőt, általában ötszöri)
  • minden étkezésben zöldség/gyümölcs ü (1-2 kivétel volt)
  • naponta nyers zöldség/gyümölcs ü (na jó, 1 kivétel volt)
  • naponta min. 2 l folyadék ü
  • alapanyagokra odafigyelni - haladunk, még volt azért kivétel
  Amiket a héten ettem:
  Reggelire: házi gyümölcsjoghurt-variációk (kukoricapehely is volt benne, volt, hogy alma nem, csak mazsola), abonett-variációk (krémsajttal, felvágottal, zöldséggel/gyümölccsel), szalámis-hagymás tojásrántotta abonettel, répával, tejberizs
  Tízóraira/uzsonnára: abonett-variációk, zöldségek, gyümölcsök, magvak, főtt tojás majonézzel
  Ebédre/vacsorára: vegyes leves (zöldséges-húsos) + abonett + banán, pizza + alma, rakott krumpli pritamin paprikával/savanyú káposztával, rizs rántott hússal/rántott gombával és rántott sajttal, száraz tarkababból babfőzelék sült kolbásszal, sárgaborsó főzelék, sült krumpli
+rágcsa, desszert: pattogatott kukorica, magvak (főleg dió), 71%-os bio étcsoki, egyszer egy Snickers :P (1 kicsi), zabpelyhes süti
  Ezek mellett a bátyám névnapján ettem "rendes" sütit is, mákos-almás tekercset és valamilyen almás-diós sütit. Ó, és a teákat csak dicsérni tudom! Egy nagy bögre forró tea az étkezés után, és nincs hiányérzetem, hogy még valamit enni kéne... Azt elszorongatom, amíg forró, aztán lassan elszürcsölgetem. :)

  A táplálkozás mellett ebben a bejegyzésemben egy másik újévi fogadalmammal is foglalkozom, ez pedig a testmozgás. Nem árt ehhez is egy kis motiváció - nekem, és talán másnak sem. Úgyhogy ehhez is elkezdtem a Pinteresten ötleteket gyűjteni. Ráadásul ezzel két legyet ütök egy csapásra: motiválom magam a mozgásra és fejlesztem egy kicsit az angolomat.
  Alapvetően az egész testet átmozgató mozgástípusokat szeretem, hogy ne kelljen minden izmommal külön-külön foglalkozzam. Ezért szeretem az úszást, futást, biciklizést, táncot. Ilyen teljes testet átmozgató ötleteket is gyűjtöttem, meg egy-két fenék-edzőset (kritikus terület), illetve egy karedzőset is, majd valamikor későbbre, mert megtetszett és mert csak egy fal kell hozzá (kép alapján). Meg persze egy csomó motivációs idézetet, statisztikát.
  Először összefoglalom, eddig mire jutottam a testmozgásos újévi fogadalmammal:
  • intim torna reggel és este ü (de tényleg, múlt hétfő óta egy sem maradt ki ^^)
  • naponta biciklizés - hát, öö, nem teljesen. Hétfő ünneplés miatt kimaradt, kedden mentünk, de csak keveset, szerdán egy körrel már többet. Újra kell értékelni az eredeti tervet, mert 50 km nem csak időben sok, de Csabival tekerve egyelőre nekem túl nagy falat. A két körünk szerdán (összesen kb. 12-13 km) is kellemesen átmozgatott és lefárasztott, ezen a napon már Csabi volt sokszor mögöttem, ami persze hajtott, meg azért edzősködött is egy kicsit (a végén mindent adj bele, utána pihenhetsz).
  • hetente pihenés, regenerálódás - ó, ez nagyon jól megy ü
  • havonta úszás - 21-ére beszéltük meg a lányokkal
  • és még guggolásokat is csináltam néha :) ü
  Ha esetleg Ti is úgy jártatok, ahogy én, hogy nagy lelkesedéssel vetettétek bele Magatokat, de talán valamelyest túlbecsültétek az időtöket/energiátokat, akkor se dobjátok ki az egész tervet a kukába! Tessék újratervezni, reálisabbá tenni! Minden mozgás számít! Nem csak a napi 2 óra izzasztással lehet valamit elérni.

  Két tény a mozgással kapcsolatban, ami motiválhat:
Ha mozogsz, tovább élsz. Egy sor betegség esélyét csökkenti.
Már napi 15 perc mozgás is 3 plusz évet jelent!

  És le a kifogásokkal! Már ha igazán fontos ez Neked.

"Nem találok időt az edzésre, hanem csinálok időt az edzésre."
Igenis! Le az esti filmnézéssel! (magamnak mondom)
  És igen, ha Neked fontos! Ha más miatt csinálod, hamar lankad a motivációd, lelkesedésed.

"Magamért csinálom."
"Tegnap azt mondtad, ma. Csak csináld!"
(Gyerünk-gyerünk, mindent bele!)
"Itt egy titok a fogyáshoz, amit pinnelhetsz...
Nincsenek titkok. Állj le azzal, hogy szemetet eszel és emeld fel a segged."
Milyen egyszerű, nem? :)

  És egy rövid farizomedzés, ami akkor is belefér, ha nem volt időm/erőm elmenni biciklizni. Meg tanulás közben is jól jöhet.

1) A fent látható pozícióból előbb az egyik, majd a másik lábbal D betűt írj le, mindegyik lábbal csináld meg 15x.
2) A fent látható pozícióban a fent lévő lábbal kis köröket írj le 60 másodpercig, ezután le-föl pulzálj kicsiket 10 másodpercig, majd tartsd a levegőben 10 másodpercig. Csináld meg ezt a sort a másik lábaddal is.
3) Feküdj le a fent látható pozícióba, majd hajlított térddel emeld fel a lábadat 10x egymás után, ezután pulzálj a levegőben 10x, majd tartsd a levegőben 10 másodpercig. (Kicsit szabadon adtam hozzá a mennyiséget, mert csak annyit ír, hogy "x10 + pulzálj + és tartsd")

   Mindenkinek kitartást és sikereket kívánok a testmozgáshoz! Akkor se adjátok fel, ha egy-két alkalom (netán egy egész hét vagy hónap!) kimaradt! Attól még nem veszett fejsze nyele. Kívánom, hogy mindig legyen erőtök folytatni!

Szép hetet!

Nektek mihez kell hajrázni?

2 megjegyzés:

Unknown írta...

Hajrá! :)
Intim tornát honnan? Tanultad vagy van hozzá anyagod?

Dorka írta...

Köszi :)
Van hozzá videóm, nem voltam tréningen.