2014. január 23., csütörtök

3 film, 3 könyv, 3 szín

  Még réges-régen (azaz tavaly) voltam Via egyik előadásán, amin a záró kérdés az volt, hogy mi a 3 kedvenc filmje, könyve és melyik 3 színt szereti legjobban hordani. Már akkor úgy döntöttem, megírom ezt, hát most eljutottam idáig.

3 film:

- Az ötödik elem (1997): akció, romantika, sci-fi, humor. Ami mindig jó ötlet, ha már nincs egy nyamvadt film se, amit meg tudjunk nézni. Ez közös pont, közös kedvenc a férjemmel. Már amikor először láttam, akkor is a kedvencem lett, az is maradt.

- Oscar (1991): az egyik legcsodásabb vígjáték, amit láttam. Imádom! Nehéz jó humorú vígjátékot csinálni, legalábbis gondolom, mert elég kevés van belőle. Ez zseniális! (Újra kéne nézni.)


- Mr. Nobody (2009): A kilencvenes évek után azért egy kétezres film is - nem olyan rossz a helyzet azért, gyártanak még jó filmeket. Nem is tudom, mibe soroljam. Drámát, fantasy-t és romantikát is írnak rá. Ja, van benne romantika és fantázia és dráma is... Valami különös világot teremtettek ebben a filmben, és nem, nem Jared Leto miatt szeretem. Igazán nekem a kedvencem az, amikor kamaszok és egy lakásban laknak a szülők miatt. Az a hangulat, a színek, a fiatalság... De Clare Stone-t is nagyon szerettem, azt hiszem, a kamaszok fogtak meg igazán. Nem a történet a lényeg (bár az sem rossz), hanem a karakterek, az atmoszféra, amit teremt.

  Régen amúgy nagy kedvencem volt még a George, a dzsungel hőse/Az őserdő hőse (1997), azt is rengetegszer láttam (és szeretném is valamikor újranézni, vajon most hogy bírom, "Ursulaaaa, elvesztetted a hajgumidat"), a Doktor Szöszi (2001) ("Túl nagy a mellem?"), azt is vagy 6-7x láttam, ahányszor csak elkaptam az HBO-n. A Vektort rengetegszer néztük meg kamaszként társaságban. Nagyban megkönnyítette később a Mátrix 1 újranézését és elemzését, így sokkal szórakoztatóbb volt :) Meg imádom a Disney rajzfilmeket (és zenéiket) is.

3 könyv:

  Itt már ajánlottam könyveket, az éppen elég aktuális volt, pl. Szív Ernőt azóta már kivenném, illetve van, amit azóta nem vettem elő.

- Anne gyermekei a háborúban: Most legyen egy másik Anne kötet, amit kiemelek, amúgy az egész sorozatot imádom továbbra is. Ez a könyv már Anne gyermekeit helyezi előtérbe, akik közül többen is mennek az első világháborúba harcolni. Bár ismerem a történelmet, végig tudtam izgulni és a könyv végén fellélegezni, hogy végre vége van a háborúnak! Montgomery itt is csodaszépen írja meg az élet történéseit. Nem lesz pátosszal teli a háború, de nem is lesz olyan, ami csak rosszat okoz. A hátra maradt emberek összetartása, találékonysága, kitartása, és életük abba nem hagyása - szerelmes lesz akkor is az ember lánya, ha épp háború dúl, vagy csak akkor igazán. Méltó befejezése a sorozatnak.

- A szerelmes boszorkány: Mivel azt hiszem, az első 3 kedvenc könyvemet az Anne-sorozat kötetei tennék ki, így nehéz továbbiakat választani. De ez a könyv kedves számomra. Elsőre lenyűgözött és megríkatott, másodjára már bizonyos részeit nehezemre esett komolyan venni, de akkor is szerettem. Szép és kedves és őszinte. Valós "boszorkány" és valós pápa. Nekem legalábbis hiteles (hú, ez a szó hogy rám ragadt a pszichológiai tanulmányok alat...).

- Aromaterápia nőknek: Regényt már nem tudtam volna választani, ami úgy igazán kedvenc, amit többször is olvastam és nem Anne kötet, hát lett ez. Tényleg kedvenc és sokat forgattam, forgatom. Teli van hasznos és megvalósítható receptekkel, a recepteken kívüli részeknek is van értelme, jó stílusban íródott, már az olvasgatása is feltölt.

3 szín:



- Piros: Miután elhagytam a rózsaszínt és a lilát, a piros és a fekete lettek a kedvenc színeim, ezt a kettőt együtt szerettem igazán, a pirosat viszont egyedül is (tiszta feketébe csak temetésen öltözöm, vagy akkor sem). Egy ideje kutatok szép piros ruhadarabok, kiegészítők után, mert szeretem magamon a pirosat, de az olyan szép pirosat. Nem azt a kopott téglaszínt, amit lehet kapni, és nem is a bordót, lilásat. Az élettel teli pirosat. Mint a képen.

- Zöld: Valamikor középiskolában próbálkoztam a sminkekkel, és ráakadtam a zöldre, és megdicsérték és nekem is tetszett. Igenis van a szememben zöld, nem szimpla barna! A zöld szemfesték pedig kiemeli, és talán ezért a zöld ruha is illik hozzám. Sajnos abból még kevesebb van, mint pirosból. Most az ilyen zöldbe vagyok beleesve (hasonló amúgy a mélysége szerintem, mint a pirosnak).

- Ciklámen: Van egy nagyon szép színű garbóm is, amit imádok, az egyszem ciklámenem, ehhez nem is tudok képet hozni, de imádom. Na azt a színt szeretem még nagyon magamon.

  Ezen kívül szeretem a kéket és a fehéret is, illetve a fehéret leginkább szeretném, csak még nem igen van, és olyan fehér ruhadarabot szeretnék, ami nem látszik át - a melltartómat sem akarom mutogatni.

(Kép innen és innen.)


És Nektek?

3 megjegyzés:

Macska írta...

Szuperzöld! :D A Vektor meg aztán főleg! Színjátszósokkal mai napig idézünk belőle különböző szituációkra reagálva... :D

- Egészségedre!
- Hé, tüsszentett a fal!

- A WC!
- Hagyjuk...

... hogy arra nincs szó, sem több szóból álló kifejezés.

Fogod a távirányítót, és kiveszed belőle ezt...

Közveszélyes tehetségkutatók!

Akkor felfedeznek... felfedez Kozsó!

Dorka írta...

És csiiiirkeee, jóóó csiiiirke :P

Bajnóczi Anna írta...

Szia, benne lennél egy oldal cserében? Az oldalamon tudsz nekem írni.