2013. december 29., vasárnap

Kreatív kedd karácsony #16

  Hát a heti Kreatív kedd elmaradt... eddig. Némi késéssel és rendhagyó címmel következzék a heti kreatívcsomag, a mi kis kreatív karácsonyunk a Kedves Férjemmel. :) Az első közös karácsonyunk, amelynek szentestéjét kettesben töltöttük itthon. Mind a kettőnknek szokatlan volt, de összességében nagyon kellemesen telt és várom a jövő évit! :)
  Tudni kell, hogy az én férjem nem egy nagy karácsonyrajongó (de majd a mieinkért rajongani fog!), és a díszekkel is úgy áll, hogy ha nem maradnak ott egész évben, akkor inkább ne is legyenek. Igazából annyira nem bánom, én sem szeretnék feltétlen aprócska díszekkel bajlódni, elővenni és újra eltenni, leporolni. Azért egy kicsi műfenyőt még tavaly vettünk, azt idén is felállítottuk, meg 4 mécsesünk is volt az asztalon (minden vasárnap jött az újabb). Azt hittem, a fa csupasz lesz, de amíg én cicát etetni voltam, addig a Kedves nekiállt díszeket gyártani. Egy nagy csillaggal és egy nagy nyalókával fogadott - mind a kettő papírból volt. Aztán engem is elkezdett megtanítani hajtogatni, hogy legyen a fára dísz. Hát... valamelyest sikerült fejleszteni a képességeimen. (origami tippek innen)
  A karácsonyi közös hajtogatás igen remek program, megtartjuk!
  Az ajándékokat előző este csomagoltuk, amikor a másikét, akkor épp nem figyeltünk oda :) Már aznap bekerültek a fa alá, de persze csak 24-én este volt szabad megnézni.
  
Az én stick candy-m evolúciója, hát nem csodálatos?

A Kedves stick candy-je, a nagy, amit nekem adott :)

A csúcsdíszünk (hátul szívószállal a fára rögzítve)
A mi csodás fánk! :) A ledlámpa fényében!
(tök jó természetes fénye van)
Ja igen, hópelyhek is készültek!

 Vacsora: lasagne - mmm, ezt is megtarthatjuk. Kaptunk bejglit, azt is ettünk, az egyik nagyinak készítettünk cukormentes sütit, azt még aznap átvittük, a másik nagyiékhoz pedig vittünk csokis csodapuffancsot (25-én), mert a legutóbb, amikor nálunk vendégeskedtek, akkor is ez volt, csak akkor kifelejtettem a szódabikarbónát... Hát, most nem, így puffancsosabb lett. A recepten annyit módosítottam, hogy tönkölyliszt helyett rizslisztet tettem bele, így majdnem gluténmentes, ha a zabpelyhet kihagyjuk belőle, akkor végleg az lesz (az állagán nem tudom, mennyit változtatna). Emellett mandula helyett diót raktunk bele, darabolás helyett a Kedves egyszerűen konyharuhába csavarta a dióbelet és ököllel szépen összezúzta. Nővéremék kevésbé "erőszakos" módszere, hogy sodrófával mennek át rajta. Ezúttal mi is vajat tettünk bele, nem olajat. Amúgy dupla adag készült. Nagyon finom lett. Tejjel isteni.

A mi csodapuffancsunk, végre szódabikarbónával
  A cukor- és gluténmentes süti receptje pedig a következő:
- 3 tojás + 1 mk stevia + 10 dkg vaj/5dkg kókuszzsír --> habosra keverjük
+ 3 db (30 dkg) reszelt alma
+ 1 bögre rizsliszt
+ 30 dkg reszelt répa
+ fahéj, szerecsendió, mazsola, kókusz
  Ezeket összekutyuljuk és sütőpapírral kibélelt, vagy kiolajozott-rizslisztezett tepsibe tesszük és tűpróbáig sütjük (kb. fél óra), mintha piskótát sütnénk.
  A vajat olvasszuk meg, különben problémát fog okozni, nem lehet szétverni habverővel... Nálunk ez történt. A sietségben a vajolvasztás kimaradt. Amúgy így is finom, én nem sokat foglalkoztam vele, próbálkoztunk azért mikrózással és hősugárzóval is :D Nem sokat segített, de így sem lett semmi baja a sütinek. A nagyi nagyon örült neki. Az illata isteni, az íze sem rossz, magunknak kevesebb stevia, helyette inkább méz, úgy lesz az igazi, és sok-sok mazsola :) Lehet bőven kísérletezni.


  A karácsony sajnos nem volt fehér, ezért kaptam még 23-án egy csokor virágot, amiben volt bőven fehér is, kis hópótlónak :)




  Este pedig Forrest Gumpot és Star Trek 9. részt (vagy 8.at?) néztünk. Volt érzelmes és akció dús is. Sikerült megtalálnunk mind a kettőből a kompromisszumot! (pl. nem néztünk Igazából szerelmet) Rá kell jöjjek, hogy bár nem vagyok nagy Tom Hanks rajongó (semmi bajom vele, csak nem ragadott magával), a Forrest Gump zseniális! Főleg nézés közben jövök rá, mennyi poén, apró nyelvi humor van benne... majd talán írok róla hosszabban is, mindenesetre remek választás volt :)
  25-én cicaetetés, pesti rokonlátogatás, aztán irány Gödöllő, 27-én pedig vissza dolgozni.

  Remélem, Mindenkinek szépen telt a karácsony, békességben, boldogságban!

Nincsenek megjegyzések: