2013. június 4., kedd

Nyolc kikapcsolódási ötlet vizsgaidőszakra - amikor csak pár percünk van rá


  Itt a tavaszi-nyári vizsgaidőszak, megy a hajtás, én is tanulok az államvizsgára, de néha azon kapom magam, hogy már egyáltalán nem tudok koncentrálni, egyszerűen muszáj valahogy feltöltődnöm. Egy ilyen pillanatban álltam fel, kapcsoltam be a zenét és mozogtam egy kicsit. Közben arra gondoltam, írok erről egy bejegyzést.
  Szóval, néhány ötlet, hogyan kapcsolódj ki vizsgaidőszakban, amikor csak pár perc szünetre van időd és ha nem kávéval vagy energiaitallal akarod felturbózni Magad (hosszú távon nem ajánlom).

- A már említett zenehallgatás. Hallgass meg egy számot, amilyenhez hangulatod van (és lehetőleg ami nem mély depresszióba dönt, hanem ami segíti a feltöltődésed, hogy vissza tudj menni tanulni) és mozogj (és énekelj)!

- Mozgáshoz ötletek: guggolás, nyújtás (felfelé nyújtózkodás; lefelé terpeszben középre, egyik, másik láb; ülve nyújtott lábbal; ...); térdemelés; sarokemelés; karkörzés; törzskörzés; csípőkörzés; fejkörzés; ugrálás (alsó szomszéd esetén csak finoman!) - szökdécselve, terpeszzár, bárhogy; ugrálókötelezés; hullahoppkarikázás; ... Ezeket persze lehet zene nélkül is.

- Nyiss ablakot és szippants mélyeket! (állva! Végre kíméld kicsit a feneked.) - ez mozgás mellett is ajánlott.

- Végezz házimunkát! Pl. mosogass el pár edényt, söpörj fel, moss fel, vidd le a szemetet. Nyilván, ha ez Téged felbosszant és nem kapcsol ki, ne csináld!

- Moss arcot, fogat, kezet... Engem ezek is fel szoktak pörgetni. Vagy akár zuhanyozz le, zuhanyzás után pedig törülközővel jól dörzsöld át a bőröd. (Ha még több időd van, akkor ülj be egy kád vízbe, habfürdővel, illóolajokkal, amivel szereted.)

- Szippants rozmaring illóolajat! Élénkítően friss. Hasonlóan hathat a borsmenta vagy az eukaliptusz is.

- Masszírozd meg az arcod, fejed, talpad, tenyered... Ami jól esik. (akár a fentebb említett illóolajakkal - krémbe vagy olajba keverve! Nem tisztán!)

- Igyál! Mondjuk 100%-os gyümölcslevet, vizet, teát (a borsmenta élénkít) - akár jeges teát, limonádét. És amint már írtam is erről, tanulás közben amúgy is mindig legyen Melletted egy üveg víz, amire rájársz.

  Ha ülve tanulsz, akkor nem ajánlom, hogy a pár percedet a gép előtt ülve, olvasgatva töltsd, mert az bár az agyadat kikapcsolja, de nem pezsdíti fel a vérkeringésedet és továbbra is elülöd Magad. Úgyhogy mozgásra fel és kitartást mindenkinek!

Ti hogyan töltődtök fel, kapcsolódtok ki vizsgaidőszakban?

(Kép innen.)

2 megjegyzés:

Névtelen írta...

Ezek klassz tippek, én még viccek olvasgatásával szoktam felrázni magam, és ha éppen le vagyok lombozva, fel is dobja a kedvemet. :D

Dorka írta...

Köszi :) A Tied sem rossz ötlet! :D Na majd a következő vizsgaidőszaknál...