2013. június 28., péntek

Lakásozás 2. - könyvek

  Ahogy ígértem, a könyvekkel folytatom a "lomtalanító-sort". Nagyobb munka, mint gondoltam. A leltározáshoz, lomtalanításhoz jól jött a moly.hu, melynek lassan 3 éve a tagja vagyok.


  Van külön "Leltározást tartok" funkció is, én ezt most nem használtam, egyszerűen fogtam, sorra lepakoltam a polcról a könyveket, felvittem a kiadást, borítót és hogy eladom vagy elcserélem-e.
  A kiadás és a borító azért jó dolog például, mert ha eladod/elcseréled, akkor a lehetséges vevőnek nem kell plusz köröket futnia, hogy megérdeklődje, melyik kiadás, milyen borítós a Te példányod, mert bizony nem csak a tartalom, de a kinézet is számít. Én pl. az Anne Shirley kötetekből az Európa Kiadós verziókra vadászom, mert abból a kiadásból volt meg anno az első kettő, és úgy szép a sorozat. Továbbá megjegyzést is lehet fűzni a könyvekhez. Magadnak azért jó, mert ideírhatod (még mielőtt elfelejtenéd), hogy kitől kaptad, mikor, milyen alkalomra, vagy bármi egyéb megjegyzést. Eladásnál/cserénél plusz információ lehet, hogy milyen állapotban van a könyv (megsárgult lapok, szakadt papírborító, kieső lapok, jó kívánságok az első oldalon, stb.), az általános állapotát pedig egy 5-ös skálán csillagozhatod be, illetve külön jelezheted, ha dedikált példányról van szó.
  A kiadás és borítófelvitel ezen felül molyépítő pontokat is ad, segítheted mások munkáját, keresését. Minél több (és minél pontosabb) adat van fent egy könyvről, annál jobb!

  Azt, hogy mely könyvektől válok meg, az alapján döntöttem el, hogy az adott könyv (általam írt) molyos értékelése az 5 csillagból megüti-e a 4 csillagot. Ha nem, akkor repül. Egy kivételt tettem, egy ajándékkönyvvel, ami 3,5 csillagot kapott, ajándékkönyvnél az még belefér :) Meg amúgy is olyan témájú könyv (szülés utáni depresszió), ami később aktuálisabb lehet (bár ne legyen!). Amiket még nem olvastam, azokat pedig várólistára tettem és külön kupacba pakoltam. Egy könyvre mondtam azt, hogy én ettől olvasás nélkül megválok, mert annyira nem az én világom. Így egy paradicsomos doboznyit (kb. 2 A/4-es lapnyi alapterületű és mondjuk 20 centi magas) szedtem össze, ami eladásra/cserére vár. Az eladásra/cserére váró könyveim listáját megtekintheted ide kattintva. Ha bármelyik érdekel, keress bátran kommentben, molyon vagy e-mailben!

  A várólistás könyvek visszamentek a könyvespolcra a "rendes", olvasott könyvekkel együtt, csak a várólistásokat egy kupacba raktam, és felragasztottam a könyvespolcra egy "Várólista" feliratot. Mivel a saját könyvek olvasottsága 60%, így elég sok helyet kitesznek...

  Még pár könyvem kiadás és borítófelvitele később következik, ezek egy része várólistás lesz, de legalább a kikerülő könyvek már összegyűltek.

  A könyvek rendezése (abc, műfaj, nemzetiség, stb... szerint) megérne egy külön bejegyzést, de egyelőre még én sem találtam meg a megfelelőt, amíg ilyen sok a várólistás, addig nem is fog szerintem menni. De ha megtaláltam, majd írok.

A következő lakásozós bejegyzésben a házimunka-szervezésről fogok írni. Addig is kellemes leltározást Mindenkinek!

Nincsenek megjegyzések: