2013. június 19., szerda

Filmajánló - uristen@menny.hu (2000)

  Nem is tudom, mikor láttam először, de már akkor is imádtam, és ez az imádat még mindig tart. A film arról szól, hogy Isten mögött becsapódik a Mennyország ajtaja a huzattól, ő meg ijedtében leejtette a Mennyország kulcsát a Földre, és elindul megkeresni. Eközben számos érdekes emberrel találkozik és izgalmas élményekben lesz része. Mókás utólag felfedezni, hogy az egyik szereplő az azóta híressé vált Csányi Sándor, vagy a később "Emeseként" elhíresült Stefanovics Angéla is emlékezeteset alakít. A film megtekintése 12 éven aluliaknak nem ajánlott (bár szerintem inkább 16, bizonyos szavak és bizonyos szerek miatt).
  Egyszer úgyis megnéztem, hogy közben MSN-en beszéltem egy ismerősömmel, aki szintén épp nézte, és így MSN-en egymásnak írogattuk a poénokat.



  Néhány részlet, azoknak, akik már látták, meg úgy magamnak.

- Ponyvalegény, albínó Batman.
- Tök jó, hogy ilyen gyorsan is ilyen lassan múlik az idő.
- Hát én is Isten vagyok, hát az tök jó.
- Asszimilálódni kell.
- Te Sefül...
- Mi ez a sok lőn meg vala... ez a baj a könyveddel is. (...) Különben jó volt, sírtam is rajta, csak a vége szar.
- Figyelj, van egy sztorim. Ott állok a népemmel a Vörös-tenger előtt, előttem az irdatlan nagy víztömeg. Na most hogy megyek át? Hú de dühös lettem... Fogtam a botomat, rácsapok a vízre, az meg nem ketté vált?! (...) Mózes vagyok!
- Isten kettő, három és...
- A mennyország kulcsát keresem.. - Van, van. Meglehet vásárolni, 4990 Ft és ezzel minket is támogat. - Nem ez volt az... (...) - Itt nyilatkozhat személyi jövedelemadójának 1%-áról... Itt meg a többiről.
- Mikor jön Isteeen?... - Nem sokára megérkezik. Tessék, léleklufi. És hozd el a húgodat is.
- Gyermekeinknek segít a világ végére való gyors felkészülésben a most megjelent kis interaktív Bibliánk, ahol a szereplők kis állatfigurák. Az Isten például egy kis aranyos maci, a Sátán pedig egy nagy gonosz medve :D És ez most a világvége alkalmából akciós. Tú in van, kettő az egyben, ó és újszövetség, és megvan Isten 5.1 cédéromon. És Isten fut Windows-on! :D
- Én a mennyország kulcsát keresem. - Azt nem ismerem, de ez is nagyon jó anyag.
- Én vagyok az Isten. - Ezt... ezt most k*rvára elhittem. Na, kész vagyunk, mint a házi feladat.
- Hol élsz Te, a Holdon? - Nem, egy kicsit följebb. Én vagyok az Isten. - Hú, akkor most kívánni kell valamit.. Nem, fogjam meg a gombomat.. az a kéményseprő.. Mondd még egyszer, ki is vagy Te? - Én vagyok az Isten. - Jaj, bazd meg... bocsánat. Hát persze, Rólad álmodtam a múltkor, azért voltál olyan ismerős. (...) Szálltunk Üzbegasztán fölött, szórtad az egészet jóság porral. Nekem meg porallergiám van (...) Te, van egy csaj, a Sári. Az nagyon örülne Neked, az hisz az ilyenekben, biztos, hogy Benned is.
- Miért nem kopogsz be? Csak beenged valaki - ha valaki van benn.
- Tévét! Tévét, hozzál föl tévét!
- Csak nem történt vala vele valami?
- És hoztál nekem valamit? - Hoztam tévét. - Tévét? Hát akkor menjünk be.

Nincsenek megjegyzések: