2013. május 10., péntek

Szuperhősös filmek - 5. rész

  És végre elérkeztem a szuperhősös filmek kavalkádjában a Vasember 1-2-n, Thor-on és a Bosszúállókon keresztül a Vasember 3-hoz (Hulktól és Amerika kapitánytól továbbra is elnézés, hogy kimaradtak, majd talán később).

Vasember 3. (2013)


  A Vasember 3-ról mondanak hideget, meleget, így kicsit félve mentem el a moziba. Végül nem a 3D kivitelt választottuk, mert drága is, és eddigi tapasztalataink alapján nem ad sokkal többet, mint a sima 2D. Nem bántam meg.
  A történetben Pepper és Tony boldogan élik életüket Malibuban, Pepper, mint igazgató, Tony, mint Vasember és mellesleg kissé megszállott tervező. Ekkor már a New yorki, a Bosszúállókban látott balhén túl vannak, ami eléggé megviselte Tony idegrendszerét. Végül is ez érthető, hiszen istenekkel volt körbevéve, és majdnem nem tért vissza a Földre - ráadásul Hulkra ébredt. Pánikrohamok törnek rá, aggódik, hogy nem tudja megvédeni Peppert, erősebb, még mobilabb, modernebb páncél megalkotására törekszik.
  Félelme nem is hiábavaló, mert jön a Mandarin, akinek a nevéhez számos robbantás, gyilkosság köthető. Tony pedig kihívja a Mandarint egy párbajra. Innen cselekményleírás és személyes vélemény következik, ennél mélyebbre hatóan, úgyhogy aki még nem látta, ne olvassa!

  Tehát, mint említettem, eléggé tartottam a filmtől. De pozitívan csalódtam. Lendületes, szép képi világú film kerekedett belőle (gondolom jó sok pénzt is öltek bele). Kicsit persze lehetett sejteni, hogy Maya végül gonosz lett (illetve belül mégis jó), a Kedves szerint a vége is kiszámítható, hogy Pepper szupernő lesz, nekem mondjuk az nem jutott eszembe. Bár persze egyértelmű volt, hogy nem halhat meg. Kicsit erőltetett volt az ő jelenete szupernőként, de azért a csihi-puhi után a "Túl durva voltam?" (vagy valami hasonló) szöveg cuki volt. Rhodes egyre szimpatikusabbá válik, jó, hogy itt már több szerephez jutott. Illetve az a Mandarin is egy jó ötlet volt! Mint színész... bár hosszú ideig gyanakodtam, hogy csak színlel, de kénytelen voltam aztán elhinni, hogy nőkért, drogért és egy lakosztályért képes akár egy ilyen szerep eljátszására is. Végül is a robbantásról ő nem tehet.

  Azt hiszem, hasonló a többi szuperhősös filmhez, mármint a jó szuperhősös filmekhez. Baromi jól esik egy fárasztó nap után, vagy csak úgy, közben nagyon élvezem és aggódom és szurkolok és izgulok, a végén megnyugszom, hogy ismét a jó győzött és várom a következő filmet. Marad a 7/10. Bár egy piros pont a végén a stáblistáért, zárásért. Igényes munka, szeretem az ilyen levezetést. Ja, egyébként a történet vége nekem kissé zavaros maradt. Hogy maradt Vasember a kütyüje nélkül? És hogy oldották meg, hogy már nem kell a kütyü? Kicsit lassú vagyok ehhez. Mindenesetre minden jó, ha a vége jó. A rózsaszín óráját bírtam.

(Kép innen.)

Nincsenek megjegyzések: