2013. május 10., péntek

Próbáld ki! - 1.


  Via olyan klassz kis Miért ne? összeállításokat és Kihívásokat szokott posztolni, nemrég is meglepett minket egy igazi tavaszias-nyáriassal, és valahogy a mai nap olyan, hogy én is ihletet nyertem, úgyhogy útjára indítom a Próbáld ki! csokrokat. A mai napon több ötlet is eszembe jutott, próbálok sorrendben haladni. Tehát, Próbáld ki...

  ... hogy egy nap szabályosan közlekedsz! Gyalogosként nem szaladgálsz át a piroson, hanem megvárod szépen a zöldet, a bicikliút helyett a járdán mész, figyelsz arra, hol van felfestve a bicikli jelzés, biciklisként pedig nem a járdán tekersz, ha van bicikliút, ha nincs, akkor tarts be a sebesség korlátot és figyelj a gyalogosokra! Autósként se taposs bele a sárga jelzésnél, hanem várd meg a zöldet, engedd el a gyalogosokat, tartsd be a sebességkorlátozást!
  Napi szinten sétálunk vagy futunk a Petőfi-híd és a Lágymányosi-híd között, ahol szép széles gyalogosrész és szépen kiépített, két sávos bicikli út van, a kettő között egy sövénnyel. Sokan sétáltatnak kutyát, futnak, sétálnak vagy bicikliznek arra. Balesetet eddig nem, de bosszúságot okoznak a nem szabályosan közlekedők. Nagyon sok biciklis közlekedik a gyalogos részen, számomra érthetetlen, hogy miért, amikor ott a csilli-villi bicikli út. De ugyanúgy a futók is gyakran futnak a bicikli úton, ami szintén nem szabályos. Pláne kellemetlen, ha még fülhallgatót is dugnak a fülükbe, és így nem hallják a közeledő biciklist vagy a csengőt. A kutyások pedig figyeljenek kutyáikra, azok ne szaladgáljanak be a biciklik elé, mert mind a két félnek veszélyes helyzetet teremthet! Figyeljünk egymásra, így némi stressztől menthetjük meg magunkat és másokat is könnyű szerrel, kis energiabefektetéssel!

... hogy történeteket találsz ki a városban sétálgatva az ott lakókról, épületekről, bármiről, amit meglátsz! Én egy toronyszerű házat pillantottam meg, ami nagyvárosi mese alkotásra ösztönzött a toronyba zárt leánykáról, talán ha lesz egy kis időm, meg is írom. Teli van Budapest hangulatos épületekkel, és gondolom, hogy más városokban is bőségesen akad történetébresztő épület, helyszín, fa, vagy bármi egyéb.

... hogy a szabadban reggelizel/ebédelsz/vacsorázol! Ezt lehet kertben, erkélyen, a téren, Duna-parton, bárhol, ahol kellemesen érzed Magad. Én ma reggel, miután a Kedvessel sétáltam egyet a fent említett szakaszon, hazafelé betértem a sarki zöldségeshez eperért, és a táskámban lévő natúr joghurttal együtt elnyammogtam szépen a téren a templom előtt. Már elég meleg volt, hogy a pulcsim levegyem és magam alá terítsem, a kanalat pedig az egyik évfolyamtársam anyukájának ötletét lopva a joghurt
fedőfóliájából készítettem el, így azért sem kellett felvennem, megvolt a spontán hangulat. Ezt akár meg lehet fejelni egy igazi piknikeléssel, pokróccal, kosárral (vagy táskával), meg mindennel. Akár egyedül, akár kettesben, akár családosan, barátokkal, bárhogy!

... a sarki zöldségest! Szintén Viánál olvastam, hogy a sarki zöldséges mindig a legjobb. Az egyiket már kipróbáltam, az nem vált be, most kipróbáltam a másikat is, mert tegnap finomnak tűnő epreket láttam ott és már mindenki csak az eperről tudott beszélni. Hát, először is nem válogathattam én az epret, hanem kérni kellett, az eladó elég kedvetlen volt, az epernek meg még nem volt igazán íze, bár vészesen ízetlen se volt, de a lényeg, hogy kipróbáltam és a hangulata megvolt a kinti reggelinek, de azt hiszem, nálunk nem olyan jó a sarki zöldséges. Még mindig nem találtam meg a legjobb helyet a zöldség/gyümölcsvásárlásra.

Nincsenek megjegyzések: