2013. május 31., péntek

Mártogatós rudacskák, mindenféle szósszal és pizzás batyuk, tekercsek



  Egyik nap valami nagy kreativitás és kísérletezési kedv szállt meg. Na jó, nekem nagy. Azért nem álltam neki 6 fogásos vacsit készíteni, csak kicsit elszakadtam a megszokottól. Anya ötletétől vezérelve döntöttem a mártogatós rudacskák mellett, mert olyan jó eszegetni, mártogatni, a szószokban pedig kiélhetem a kreativitásom. Mellett a nagynéném régi pizzakrémes batyui jutottak az eszembe. Így elkészítettem mind a kettőből a saját változatomat.

  A tészta alapja egy egyszerű pizzatészta. Bár most csak 700 g lisztből csináltam, 250 g rozsliszt és 450 g sima búzaliszt felosztásban. Ezen kívül lenmagot és szezámmagot, meg kakukkfüvet is tettem a tésztájába, illetve csak az élesztő kelesztéséhez tettem tejet, egyébként vízzel készítettem a tésztát.
  Szósznak egy paradicsomos és egy tejfölös szószt készítettem.











  A paradicsomos szósz alapja egy kevés olajon dinsztelt hagyma, rá ment 500 g sűrített paradicsom, egy kevés víz (1-1,5 dl), só, bors, oregánó, bazsalikom, kakukkfű és egy kevés cukor, felfőztem, egy másik lábasban kevés vajhoz lisztet adtam és ezt adtam a paradicsomhoz (ebből 2 adag kellett, hogy elég sűrű legyen, a második adagot már olajon készítettem). Így felfőztem és kész.
 A tejfölös mártás kb. 2-2,5 dl tejfölből, sóból, két nagyobb gerezd fokhagymából, pár levél saját termesztésű bazsalikomból és kevés borsból állt. A fokhagymákat és a leveleket apróra vágtam és úgy tettem bele. Isteni, imádom! Kinek kell kecsap vagy majonéz, ha van fokhagymás tejfölös szósz?

  A tésztát, miután megkelt, ketté vettem, az egyik felét vékonyra nyújtottam, bekentem a paradicsomos szósszal, feldaraboltam ilyen-olyan darabokra, a közepükre egy picike sajtot raktam és így-úgy összehajtogattam, ahogy jött, majd beraktam sülni. Nagyon rövid idő alatt, kb. 15-20 perc alatt megsültek (4-es fokozat a 8-ból, nem tudom, az hány fok). Tanulság viszont, hogy lehet még vékonyabbra nyújtani a tésztát, és inkább batyukat fogok csinálni, és nem kenem meg előre a tésztát, hanem csak a közepébe mindegyiknek külön. A batyukat pedig jól lezárom, hogy ne jöjjön ki belőlük a töltelék. Egyébként jó ötlet alapvetően, úgyhogy mindenképp tovább fogom fejleszteni.
  A tészta másik feléből kézzel kis darabokat csippentettem és "kígyókat" sodortam belőle, és azt is be a sütőbe. Sajnos tovább sütöttem, mint igényelte volna. Szerettem volna, ha roppanós lesz, de nem ennyire... Szegény Kedvesnek felsértette a szájpadlását. Másnap már csak mikrózás után tudtam belőle enni jó szívvel. Egyébként isteni finom lett a tésztája, a szószok is, szóval alapvetően elégedett vagyok vele :) De ici-pici finomítások kellenek. Illetve a Kedves a szószokon is dolgozna még, neki nem voltak elég fűszeresek. A paradicsomoshoz van olyan ötletem, hogy répát és gombát is főzök bele, és összeturmixolom. Hátha.
  Egyébként nagy adag salátával ettük vacsorára. Nyami!

Nincsenek megjegyzések: