2013. május 17., péntek

Banános-epres turmix

  Péntek reggel, a Kedves szabin, korán ébredtünk, hamarosan pünkösd és be kell vásárolni. Hát bevásároltunk. Reggeli nélkül. Hazaérve már korgott a hasunk az éhségtől, hogy ezt csillapítsuk, a tegnapról maradt eperből és banánból és a frissen vett tejből turmixot készítettem.

Hozzávalók 2-3 személyre (attól függ, mekkora adagokat számolunk):
- 5 közepes szemű eper
- 1 kis-közepes banán
- 4 tk méz
- kb. 7 dl tej
- fahéj

  A banánt és az epret kis darabokra törjük/vágjuk, megszórjuk fahéjjal, beletesszük a mézet és a tejet és összeturmixoljuk vagy turmixgépben vagy botturmixszal (nekem az utóbbi van). Botturmixszal érdemes lehet először kisebb adag tejet belerakni, hogy ne fröcsköljön, ha már csak tejet rakunk hozzá, akkor azt kanállal is elég összekeverni. A mézet persze ízlés szerint lehet variálni, lehet cukorral helyettesíteni, a vaníliás cukor is ajánlott. Illetve ha sűrűbb turmixot készítünk már jó érett, édes gyümölcsökből, az édesítés akár el is maradhat vagy minimálisra csökkenhet. Laktató, pocakeltelítő reggeli. Tavaly nyáron egy darabig majdnem minden reggel ilyen tejes turmixokat reggeliztünk, 9-re mentem dolgozni és délig-egyig bírtam ezzel könnyedén (pedig gyerkőcök után rohangáltam). Egészségetekre!

Nincsenek megjegyzések: