2013. január 25., péntek

"Sorozatolás" 2 - Veronica Mars és NCIS

Veronica Mars 1-2-3. évad, képek innen, innen és innen
Veronica Mars

A Szívek Szállodája után új sorozatra vágytam, olyanra, amit egyedül nézek, csajos, így van sorozatom arra az időre is, amikor nincs itthon a Kedves. Mivel sajnos az NCIS-t nem nézhetem, azt ugyanis együtt nézzük. A Veronica Marsot nővérem dicsérte, illetve ki is dobta a Google ajánlatnak, amikor a Szívek Szállodájáról olvastam valamit. Hát gondoltam, megszerzem magamnak. Meg is szereztem.
Az első évad szerintem zseniális. Látszik, hogy jól összerakták, átgondolt, szép íve van. Ilyen nyomozós-szerelmes-érdekes-izgalmas. Főleg lányoknak, de nem kizáróan. Van benne csinos lány és helyes fiú is, akció is meg szerelmi szál is.
FIGYELEM! CSELEKMÉNYLEÍRÁS KÖVETKEZIK!
A történet onnan indul, hogy V. 11-es gimnazista, a volt seriff, jelenleg magánnyomozóként dolgozó Keith Mars lánya. Azért váltották le, mert egy gyilkossági ügyben kitartott amellett, hogy nem az elítélt a gyilkos, hanem a megölt lány apja. A megölt lány V. legjobb barátnője volt, Lilly, aki mellesleg V. volt barátjának, Duncannek a húga. Az ügy miatt V. kikerült a baráti társaságából, inkább az apja mellé állt, és segített is neki apróbb ügyekben nyomozni. Az első évad ekörül a gyilkosság körül forog főként és V. szerez néhány jó barátot is, Wallace-t, Weevilt és Mac-et. A végén pedig végre összejön Logannel, és a gyilkos kilétére is fény derül.
A második évad elég zagyván indul, nem jött be annyira, V. szétmegy Logannel, összejön Duncannel (én meg Dean-t írtam, kis Szívek Szállodája...), aki végül kikerül a képből. Aranyos srác meg minden, de nem volt benne elég spiritusz, valahogy nem kedveltem. De azért nem semmi, amit a lányáért megtett - ahogy az se semmi, amit V. tett. Végül is kikupálódik a sorozat, ez az évad főként egy sulis gyilkosság körül forog, felrobbantottak egy buszt, amin diákok voltak. Az évad brutális csattanóval záródik. És Logan ismét a képben ^^ Eljön a bizonyítványosztás, szegény Weevilt lecsukják, őt ezzel csúnyán leépítik. Illetve Wallace barátnőjét, Jackie-t teljesen kiírják a sorozatból, azt a párt nagyon sajnáltam. Eleinte nem bírtam Jackie-t, de a végére olyan aranyos párt alkottak.
A harmadik évadban első éves egyetemisták, V. néha unszimpatikus, amikor túl bizalmatlan a barátaival szemben is és kissé hisztis. Bekerül a képbe néhány új arc, mint Piz és Parker. Piz... szegényt kicsit nyálas figurának csinálták meg, egyébként jólelkű, kedves srác. A Jófiú. Ebben az évadban a fő ügy az egyetemi megerőszakolások ügye, természetesen V. ezt is megoldja. Szerelmi ügyek zajlanak össze-vissza, bár szegény Wallace ezekből kimarad, kevés szerep jut neki ebben az évadban, normális barátnő pedig egy se. Mac viszont beindul. Ja, negatívum a harmadik évadnak, hogy az openingjét szerintem elszúrták. Az első kettőé sokkal jobb volt.
Sajnos ezután a sorozatot abbahagyták... még egy-két morzsát lehet találni a negyedik évadról, de végül nem forgatták le teljesen, film sem készült, pedig volt tervben. Az egész pedig irtó befejezetlen maradt. Még egy évadhoz képest is. Logan sztorija... Keith sztorija... V. gyakornoksága az FBI-nál, Wallace-nek valami barátnő? És Weevil... a harmadik évadra nemcsak, hogy meghízott, de eléggé ki is került a középpontból, gondnok lett, más szerep való neki.
VÉGE! LEHET OLVASNI!
Hiányozni fog a világa. Keresnem kell egy új sorozatot. De ez igazán lekötött, végig. És senki sem lett unszimpatikus benne hosszabb távon - mondjuk lehet, hogy azért, mert csak 3 évadot élt meg. Veronica haja ki tudja, a végére milyen hosszú lett volna! De azt hiszem, nekem az első évadban tetszett legjobban a frizurája, azt hiszem, jövőre én is visszaváltok a rövidebb frizurára... (esküvő után)
Még annyit, hogy pszichológiailag nem tudom, mennyire hiteles... Illetve ennek jobban utána lehetett volna menni. Azért V. jó sok mindenen keresztülment, és persze, ideig-óráig volt is rá hatással, de mintha hosszú távon nem maradt volna belőle semmi. Bár persze, ez a munkája. Illetve Dick és Logan lelki dolgai... basszus, azért ők elég sokat megéltek. És épp elkezdték volna kibontani ezeket a szálakat is. Hüpp. Vicces rész volt viszont, amikor a Szívek Szállodája Loganje besétált a sorozatba, és szemben ült a V. M.-beli Logannel.

NCIS


Az NCIS csapata, kép innen
Az NCIS szintén nyomozós film, nagyobb hangsúly van a nyomozáson, mint az egyéb szálakon - ellentétben a Veronica Marssal, ott azért elég lényegesek a magánéleti szálak is és többet is tudunk meg róluk - de azért itt is alakulnak érdekes dolgok. Tengerészeti bűnüldöző hivatal, vagy mi a magyar fordítása. Szóval főként tengerészeket érintő, vagy a tengerészethez tartozó területeken történt eseteket vizsgálnak. Ezt nyugodtan lehet párban nézni, tapasztalat, mind a két félt, a nőt és férfit is le tudja kötni. Szerintem jobb, mint a többi hasonló sorozat, mint bármelyik Helyszínelők, az nem tudott ennyire lekötni.
CSELEKMÉNYLEÍRÁS!
Az első két évad zseniális, imádtam, nagyon jó kis csapat jött össze. Aztán azt hittem, DiNozzo-t ölik meg, nagyon odavoltam. De túlélte, azt hittem, végre összejönnek Kate-tel, erre meg.... Durva volt.
Nem hittem, hogy lesz még olyan jó a sorozat, mint az elején, a 3-4. évad kellett ahhoz, hogy magára találjon a sorozat, Ziva beépüljön, kialakuljon a szerepe, személyisége. Most már, hogy valahol a 7. évadnál járunk, elmondhatom, megéri kivárni azt az időt, amíg a sorozat visszakapja a lendületét. Mert visszakapja és meg is tartja! Még mindig nagyon izgi! És ennek szerencsére még nem is értünk a végére! :)
A szereplők érdekesek, bár néha túlzásokba esnek, főleg Abbynek vannak érdekes megnyilvánulásai, de Timnek is vannak furcsaságai, és túlzottan lefogyott. Egyébként mindenki imádnivaló! :)
VÉGE

Nincsenek megjegyzések: