2013. január 30., szerda

Pogácsa (burgonyás)

  Tegnap arra gondoltam, pogácsát sütök, és a Kedves vetette fel az ötletet, hogy legyen burgonyás, úgyis nemrég vettünk krumplit. Hát kerestem hozzá gyorsan egy receptet, végül találtam is egyet, amiben végre nem volt fél napos hűtőben tárolás, meg mindenféle hajtogatás. Nekem a kelt tészta a melegben kel, egy órát, és nem hajtogatok semmit. A receptet picit módosítottam, dupláztam az adagot, de tojásból meg élesztőből nem gondoltam, hogy dupla adag kéne, margarin helyett vaj és zsír került bele, illetve egy pici cukorral csak megszórtam... és a tojásokat nem választottam szét.

Szóval nálam a hozzávalók:
- 50 dkg liszt
- 20-25 dkg burgonya
- 2 tojás
- 80 g vaj
- 2 ek (csapott) zsír
- 2 dkg élesztő
- 2 tk só
- egy csipet cukor
- 1 kortynyi víz

+ a kenegetéshez egy tojás

  Elkészítés:

  A krumplit héjában főztem meg, mert más receptben ezt láttam, de soha többet! Nagyon lassan fő így meg! Szóval legközelebb szépen megpucolom, összekockázom és úgy dobom fel sós vízben főni. Nyugodtan lehet főzni, hogy a tű szúrására már "szétporladjon". Utána átpasszírozzuk. Nekem nincs kruplinyomóm ("hivatalosan" pedig azzal kéne), úgyhogy villával törtem össze, de szerintem  akár botmixerrel is lehet.
  Közben egy tálban összeöntjük a hozzávalókat: liszt, 2 tojás egészben, vaj picit megolvasztva, beledarabolva (vagy akár folyékonyra melegítve), 2 ek zsír, só, és az élesztő belemorzsolva.
  Miután megfőtt a krumpli és összetörtük, azt is belerakjuk és összegyúrjuk a tésztát. Én gyúrás közben nem bírtam ki és csak raktam bele egy kevés cukrot. Egy ici-pici vizet is tettem még hozzá, a végén pedig beforgattam lisztbe.
  Egy órára lefedve meleg helyre tesszük kelni, majd kinyújtjuk, bevagdossuk, kiszaggatjuk, megsodorgatjuk az alját, tepsibe tesszük (én sütőpapírt használok alá), bekenjük tojással és előmelegített sütőben aranybarnára sütjük.

  A végeredmény nem rossz, de én az eredeti sajtos pogácsa receptemet jobban szeretem. Lehet, hogy kísérletezem még vele, de abban biztos lesz egy kevés tej (és abban futtatom az élesztőt) és egy kevés tejföl is. De alapvetően jó kis recept. Szeretem a pogácsát, hogy ígyis-úgyis finom lesz, nem baj, ha picit módosul a recept, mert nincs minden itthon.

Nincsenek megjegyzések: