2013. január 9., szerda

"Hold ereje, változtass át engem!" - 2012-es összefoglaló, 2013-as évkezdés


Szusszanok most egy keveset a tegnapi húzós vizsga, és a jövő heti húzós vizsga között. Mint minden évben, ebben az évben is húzott a család tarot-t. Az én idei nyertesem: A Hold.

Kulcsszavak: Halak; utolsó próbák; tévutak; illúziók; a karma beteljesedése; szembenézés a tudatalattival; új tudati szint küszöbe.

A képen a fogyó hold jelenik meg, egyre mélyebbre ereszkedik a lélek belső sötét rétegeibe. Az utolsó, néha legnehezebb próbák periódusa. Nagy a veszély, hogy a sötétségben elvész a tulajdonképpeni cél. Illuzórikus érzékelések és csalogató kísértések leselkednek az úton, megpróbálva tévútra vezetni a vándort.
   A kártya nagyobbik, felső része keskeny átjárót jelenít meg, melyet félelmetes farkasfejű lények (Anubisz, a halottak egyiptomi istene) őriznek. Kezükben főnixbotot tartanak, és - mintegy kulcsokként - Merkúr és Plútó szimbólumait. Lábuknál sakálok ólálkodnak a tudatlanságból vagy puszta kíváncsiságból közeledők tetemére várva. Mögöttük - hatalmukat jelképezve - kapuk tornyosulnak, fenyegetően és sötéten.
   Az őrzött bejárat a női nemi szerv, a vagina jelképe is. A Hold itt a nőiesség tudattalan területét szimbolizálja, a változót, a nedveset, a félhomályost, a csábítót, a félelmetes magnetikus vonzerőt. Minden misztikusnak, kétségesnek, bódítónak tűnik.
   Új élet azonban csak átjárón való áthaladás útján keletkezik. A tudatosság felé vezető út a tudattalannal, ismeretlennel, fenyegetővel való szembesüléshez vezet. Amíg nem haladunk át ezen a területen, addig nem nyertük el a tudást. Csak saját közvetlen tapasztalatok révén szerezhető meg. Ekkor az illúziók fátylát elűzi a felismerés világossága és feltárulnak a misztériumok.
   Ennek a folyamatnak az analógiáját láthatjuk a természeti népek beavatási szertartásaiban. A beavatás, a felnőttéválás kapuja, hosszas előkészítést igénylő, gyakran kemény próba.
   Annak tehát, aki elhatározza, hogy átlépi az ismeretlen küszöbét, legyőzhetetlen bátorságra van szüksége, és fel kell készülnie. Szerencsés, aki útjának ezen a szakaszán megbízható vezetőre lel. Azonban itt is rendkívüli éberségre van szükség, mert sok vezető ajánlkozik csalogató ígéretekkel anélkül, hogy maga ismerné az utat. Ha saját szívünk hangjával harmóniában vagyunk, még a hibák és tévutak is tovább segítenek utunkon.
   A halál küszöbe egyben az új élet küszöbe is, a magasabbszintű tudati állapot bejárata. A kártyán ezt a Nap szimbólumát tartó egyiptomi bogár, a szkarabeusz fejezi ki. A bogár a megújító fényt viszi a sötétségbe. Ahol a tudatosság világossága megjelenik, ott eltűnik a sötétség. Nem marad belőle más, csak az árnyék, mely látszatéletét csak a fénysugár útjában álló dolgoknak köszönheti. Ennek a megismerésnek és félresöprésnek része a átalakulás folyamata.

Útmutatás: Meghallottad az ismeretlen hívó szavát. Új tapasztalatok küszöbén állsz. Figyelj szíved hangjára és vizsgáld meg nyugalomban a tájékozott vezető felkínálta lehetőséget.

Kérdés: Mely belső területek idegenek számodra? Hol vannak vakfoltok? Mely tapasztalatoktól félsz a legjobban?

Javaslat: Meditálj rendszeresen! Válassz egy neked tetsző technikát és gyakorold naponta, legalább három hónapon keresztül. Figyeld eközben gondolataidat és a megjelenő képeket, időnként írd fel, illetve fesd vagy rajzold le azokat. Foglalkozz éjszakai álmaiddal.

Megerősítés: Amikor legsötétebb az éjszaka, akkor van legközelebb a hajnal.

A leírás és a kép Gerd B. Ziegler: Tarot - a lélek tükre c. könyvéből származik.

   Amikor megláttam, mit húztam és elkezdtem betűzni, megijedtem, hogy A Halált húztam, nem is tudom, miért, de aztán megörültem, hogy A Holdat. (Nem úgy, mint nővérem, aki inkább már a Nap szakaszában tartana.) A leírás meghallgatása után teljes elégedettség töltött el. Passzol. Idén szerzem meg a BA diplomám (ha minden jól megy), felvételizem MA-ra, ráadásul férjhez is megyek.
   Az BA-s vizsgákhoz össze kell szedjem a maradék energiáimat, hogy sikeresen teljesítsem a "sötét éjszaka" kihívásait, nehogy összeessek még a nappal eljövetele előtt.
   Az MA felvételihez ki kell kristályosodnia, mit is szeretnék, merre akarok továbbmenni, és abba minden erőmet bele kell fektetnem, hogy sikerüljön. El kell tűnnie a "de-knek."
   A férjhez menetel előtt sem árt egy mélyebbre ásás, alaposabb önismeret és a célok, vágyak megfogalmazása a házas és családi élettel kapcsolatban.
   Figyelnem kell a mindenféle befolyásoló vagy befolyásolni akaró tényezőkre, mint pl. a pénz, mások aggodalmai, elvárásai, hódítani vágyó idegen, félelem, csilli-villi dolgok, stb.
   A felnőtt lét megszilárdítása ez, amikor képes vagyok a saját döntéseimet meghozni, elhatározásaimat követni.
   A meditálást majd meglátjuk, az álmaimmal amúgy is foglalkozom mostanság, meglátjuk, mi sül ki belőle.

Bunny a Sailor Moonból
Célok, tervek a 2013-as évre:
- megszerezni a BA diplomát (lehetőleg 5-ösre)
- felvételt nyerni MA-ra (álom: ELTE, tanácsadás- és iskolapszichológia, nappali, államilag finanszírozott)
- férjhez menni (úgy, hogy ne foghúzásnak érezzük, hanem élvezzük)
- leadni 5-6 kilót, visszafogyni egy bizonyos nadrágba és egyben sportosabbá, izmosabbá is válni - és meg is tartani az alakomat! (azt hiszem, ez a része a kívánságnak 2012-ben kimaradt)

B/C terv: ha az MA nem sikerül, jöhet esetleg egy művészetterapeuta képzés, és akár baba is :) Ha felvesznek, a baba MA utolsó évében már pocakban lehet, diploma után megszülethet. (megengedem neki)
Ja, és ha nem jön be a pszichológia, még mindig lehetek programozó :) Kedves betanít.

Egész teljesíthetőnek tűnik.

Ui.: A "Hold ereje, változtass át engem!" pedig a híres-neves Sailor Moon sorozatból származik, hirtelen eszembe jutott. (ide Bunny-t raktam be az idézet miatt, őt is nagyon imádtam, de Rei volt a kedvenc)

2012-es év összefoglalója

Első ebéd a Bakáts téren
Megnéztem és úgy tűnik, mintha a múlt évben nem írtam volna újévi bejegyzést. Sebaj. A fogadalmaim a következők voltak:
1. Minden kreditátviteles dolgot elintézni:
Pipa. Bár egy tárgyat nem fogadtak el, de idén teljesítettem helyette egy másikat. Úgyhogy minden kreditem, aminek meg kell lennie, megvan.
2. Lefogyni, visszaszerezni az eggyel ezelőtti alakom (a gimis már nem kell):
Pipa - és mégsem. Sikerült, év elején, de megtartani már nem, ezért idén már átfogalmaztam a fogadalmam.
3. Valahogy megtalálni magamban a felnőttet, felnőttesebbé válni, ilyesmi:
Pipa. Összeköltöztünk a Párommal és el is jegyeztük egymást, továbbá nyáron 3 hetet dolgoztam egy családi napköziben is (az első igazi munkám!), háziasszonykodom, úgyhogy jól haladok. A teljes anyagi függetlenség még hiányzik.

Ezen kívül:
- idén ismét elkezdtem úszni (volt osztálytársakkal)
- életemben először vettem egy fitness bérletet és használtam is! (és még fogom is)
- az első olyan nyaram, amit nagyobbrészt munkával töltöttem (hol itthon, hol a napköziben) és nem éreztem annyira a nyári szünet hangulatát (de nem rossz tapasztalat, így is szép évem volt nagyon)
Egyeske és Ketteske
- Egyeske és Ketteske belépett az életünkbe
- sajnos elvesztettük Egyeskét, viszont kaptunk egy Ubult
- körvonalazódott bennem a szakirány és a jövővel kapcsolatos vágyaim
- bakonyi nyaralás a családdal *szivecske*
- nem jött össze a kemencei romantika, de bepótoljuk!
- bokaficam itt is, ott is
- Gilmore Girls, NCIS, Veronica Mars, Ranma 1/2
- beilleszkedtem az évfolyamba
- publikálási ötleteim támadtak
- a Kedves levizsgázott és munkát lapott
- a bátyámnak megvan az abszolutóriumja
- nővéremet eljegyezték
- másik nővérem munkát kapott (kétszer is) és Szombathelyre költözött
(- anyáékkal meg minden rendben)

Mozgalmas, és/de nagyon jó évem volt. Csak így tovább!

Nincsenek megjegyzések: