2012. december 7., péntek

Zónázás - tapasztalatok


A Zónázásról bővebben itt és itt olvashatsz. Most következzenek a tapasztalataim - az első hónap után.
Sajnos a zónázásom befuccsolt. Az első 1-2 hét egész jól alakult, bár nem tudtam mindent megcsinálni, de látványos változásokat értem el.

  • Rájöttem, hogy az epilálás csak 15 perc - de mennyivel jobban érzem magam szőrtelenül!
  • Egy-egy polc letörlése 1-2, vagy max. 5 percet vesz igénybe, emellett pedig ez adja az egyik leglátványosabb eredményt.
  • Sikerült több telefont is elintéznem - bár még nem teljesen sikerült legyőznöm a telefonálgatással kapcsolatos ellenérzéseimet.
  • Összeállt bennem, hogy miket kell heti szinten, miket napi szinten, és melyek azok a feladatok, amit elég csak néhány havonta elvégezni.
És minden munkához jó szívvel tudom ajánlani az Aldiban kapható mikroszálas törlőkendőket! Pár száz forint és nagyon jól használhatók! A finomabb remek laptop és tükörtakarításra (elég egyszer vizesen áttörölni, és csíkmentesen ragyog - többszöri törlés csíkossá teszi), a másik pedig általánosan kb. bármire használható. A rongyok moshatók, de öblítőt ne használjunk!

Sajnos "békáim" is akadtak a sikerek mellett.
  • a már említett telefonálgatás. Egyszer még csak-csak, de hogy rendszeresen zaklassam, ha elfelejti...
  • a gáztűzhely körüli dolgok - utálom az olajfoltokat! Azt hiszem, tényleg ki kell próbálnom a kókuszzsírt.
  • kád takarítás
  • szelektív elvitele (messze van!!)
  • és persze a sok csúnya beadandó
Na de, visszatérve... az első egy-két hét egész jól telt, a mosogatást is 10-ből 9x megcsináltam este, az asztalt is letöröltem, a kritikus helyek is általában rendben voltak (ezek a legfontosabbak a mi lakásunkban, hogy kulturáltan nézzen ki).
Aztán beütött a krach. Szétment a mosógépcső, nem tudtam mosni, a víz szétáztatta a fürdőszoba szekrényt, amit ki kellett így pakolni, mert elkezdett dőlni, a Párom minden este túlórázott, engem pedig elárasztott a tanulnivaló és a beadandók. Illetve volt egy vendégség is, ami annyi mosatlant okozott, amivel egyedül nem bírtam, és csak húzódott és húzódott, egy hét kellett, mire a végére értem. De mivel mind a Párom, mind én eléggé el voltunk foglalva, így az egész kezdődött elölről. Egy héten két poharat is eltörtem (félig-meddig a rumlinak köszönhetően), elég nagy volt a káosz.
Sajnos még mindig nem találtam vissza a rendszerbe, de legalább a heti porszívózás-felmosás, patkánytakarítás megvan, ez is valami. Tervbe van véve, hogy ha lesz egy kis szusszanatnyi időm, akkor megcsinálom a rövidített zónázást, az egy hetes verziót.

Ehhez a listám (nagyon szigorú, tényleg csak a legfontosabbak):

ELŐSZOBA
  • szelektívet elvinni
  • dobozt átválogatni, eltüntetni
KONYHA
  • polc- és ajtótörlés (+ tükör)
  • gáztűzhely + gombok takarítása
FÜRDŐSZOBA + WC
  • WC takarítás
  • kád takarítás
  • mosógép letörlése
  • polctörlés
  • tükörtakarítás
NAPPALI
  • asztal rendbe rakása, letörlése
  • hűtő kitakarítása, letörlése
  • mikró letörlése, rajta lévő dolgokat elpakolni
  • kanapé rendbe rakása
  • polcok letörlése
  • számítógépes szekrény rendbe rakása, letakarítása (+ monitor)
  • állólámpa letörlése
HÁLÓSZOBA
  • kanapé rendbe rakása
  • íróasztal rendbe rakása, letörlése
  • éjjeli szekrény rendbe rakása, letörlése
  • álló lámpa letörlése
ÖSSZEVONT DOLGOK
  • porszívózás, felmosás
  • szőnyegek, lábtörlő mosása
  • székhuzatok, ágynemű mosása
  • penésztelenítés + párátlanító vásárlása
  • szemét-levitel
  • mosogatás
  • patkánytakarítás

Nincsenek megjegyzések: