2012. november 7., szerda

Reggeli zabpehely - hogy jól induljon a nap

A reggeli a nap legfontosabb étkezése, ezt mindenki tudja. Azt is mondják, hogy inkább fehérjét kell enni, mint szénhidrátot. Olyan tippeket is adnak, hogy délig csak gyümölcs. Nekem ami bevált, az a zabpehely.
Az eredeti recept Anyáéktól származik, azokból az időkből, amikor nyers kosztosak voltak.

Hozzávalók:

- 3 ek zabpehely (natúr!)
- 1 ek mazsola
- 1 tk napraforgómag
- 1 tk lenmag
- 3 ek nyers házi tej
- 1 tk méz
- 1 tk citromlé
- 1 alma lereszelve
- kevés víz

Elkészítés:

A zabpelyhet, mazsolát, napraforgómagot, lenmagot este vízbe áztatjuk. Reggel hozzáadjuk a többi hozzávalót, összekeverjük és jó ízűen elfogyasztjuk. (Én most, hogy ilyen hűvös van, fél percre be szoktam dobni a mikróba.)

Én egy picit módosítottam ezen. Egyrészt, nem méricskélem ennyire pontosan az adagokat, másrészt nem minden zabpehely igényli az esti beáztatást (sőt, a legtöbb már nem igényli!), mert csak pépes lesz tőle. Harmadrészt pedig, én már csak vízzel készítem. Egyszer nem volt itthon tej, hallottam is Anyától, hogy ő csak vízzel szokta, hát gondoltam, nem lehet ehetetlen, és elkészítettem úgy. Azóta pedig rászoktam, mert nagyon finom. Nem beszélve arról, hogy a tej úgyis csak megállítja az emésztést!
A magok és az aszalt gyümölcsök pedig variálhatók, én citromlevet sem szoktam bele tenni, ellenben sokszor teszem bele egy kevés fahéjat és kókuszt is.
A zabpelyhet, mazsolát és a magokat érdemes előre, nagy adagban összekeverni és úgy tárolni egy üvegben, így kicsit könnyebb az adagolása. A lenmagot össze is lehet előtte törni, úgy jobban beépülnek belőle a hasznos anyagok.
Az Auchanban vett Anya egy remek keveréket egyébként (Magvas Müzli, Fortuneta Product Kft. gyártja), ebben a következők vannak:
- búzapehely
- zabpehely
- mazsola
- rozspehely
- kukoricapehely (kukorica, só, árpamaláta)
- lenmag
- törökmogyoró
- kókuszreszelék
- napraforgómag
- szeletelt mandula
Ez a fajta igényli az esti beáztatást.

Összefoglalva: Ez egy nagyon tápláló, egészséges és finom reggeli. Ideális diétázóknak, meg úgy mindenkinek. Kipucolja a bélrendszert, jót tesz az emésztésnek.

Nincsenek megjegyzések: