2012. november 15., csütörtök

Céklás-almás saláta

Anya küldött a héten egy adag céklát (nagyon szépeket, kis helyeseket), almából pedig még van azért jó pár darab (2 ládával kaptunk azt is Anyáéktól), úgyhogy az a fantasztikus ötlet jutott az eszembe, hogy készítek almás céklasalátát! Méghozzá nyersen! Végre egy kis vitamin!
Körbenéztem az interneten, ahol sokféle recept kering, de végül ennél állapodtam meg. (az oldalt majd még fogom valószínűleg böngészni) Pár dologban módosítottam, mert pl. nincs dijoni mustárunk, csak aldi-s, fehér bors helyett csak fekete volt, ilyesmi.

Hozzávalók az én változatom szerint (3-4 személyre):

- 2 kis-közepes cékla
- 4 db édes alma (kb. 5 cm átmérőjűek, starking típusú)
- egy tk citromlé
- 1 mk őrült fekete bors
- 1 kevés só (1 csipet kb.)
- ~2, 5 dl 12%-os tejföl
- 1 tk méz
- 2 (kis) tk mustár

A céklát és az almát megmossuk, zöldségtisztítóval megpucoljuk, majd lereszeljük. A céklát és az almát alaposan összekeverjük kézzel, majd a többi hozzávalóval is összekeverjük (sorrend mindegy), lefedjük és betesszük a hűtőbe. Elvileg csak másnap az igazi, de mi kb. fél óra után ettünk belőle, és isteni finom lett! Szerencsére van még cékla és alma is, úgyhogy ma vagy holnap készítek még! Gyors, egyszerű, finom, egészséges, vitaminnal teli. Jót tesz az emésztésnek.
Én ezt sajtos pogácsával tálaltam, de persze magában is lehet enni, vagy más egyébbel.
A saláta alá egy szép, nagy karalábé levelet tettem, csupán díszítésnek. Még hetekkel ezelőtt hoztam el Anyáéktól, de a hűtőben fantasztikusan érezte magát és egy kicsit sem fonnyadt meg vagy ilyesmi! Eredetileg valamit bele akartam göngyölni (valami sajtos-tejfölös-fűszeres krémet), aztán végül is megmaradt díszítő elemnek. Sosem voltam egy nagy tálaló művész, úgyhogy ez most nagyon jól esett a lelkemnek. :)

Nincsenek megjegyzések: