2012. január 10., kedd

Háziasszonnyá válás - apró praktikák

Kezdő háziasszony visszatér!

Egy ideje háziasszonyként próbálok funkcionálni kedves párom mellett, hát nem mindig könnyű.
Nehézségek: két személyre kell főzni, és a két személyből egy meglehetősen kevésszer szeret egy fajta kajából enni (kivéve a lasagnét), úgyhogy nagyon kell figyelni, mennyit süt-főz az ember.. Főleg, hogy én kb. 5 főre tanultam meg főzni.
Ott van a suli is, nincs mindig idő főzni.
Annyiszor romlott már ránk étel, ami után mindig összezuhantam, majd újabb erővel folytattam a kísérletezést - hogy legyek jó háziasszony, aki finomakat főz, gazdaságos, és nem romlik rá a kaja?
Apróbb praktikák:
- a fél adag csodás megoldás. Persze, adódik ebből a probléma: kinyitott konzervvel, ami félig van, mit kezdjen az ember? Fél karfiollal mi legyen, ha már elég volt a karfiolból? Stb. Stb.
--> fagyasztó! Eddig én nem igen használtam, valahogy nem voltam ránevelve, nálunk szinte mindig minden elfogyott, lévén nagy a család. De kész ételeket remekül el lehet tenni a fagyasztóba (pl. megcsinálhatom az egész tepsi rakott karfiolt, és a felét elteszem a fagyasztóba). Arra kell figyelni, hogy frissen (de ne melegen) tegyük el, akkor tuti nem lesz gond a bacikkal. Pl. pizzatésztát is remekül lehet lefagyasztani! Ez megoldja a kettes számú problémát is (suli, időhiány), mert így ha nagyon nincs idő főzni, csak elő lehet kapni valamit a fagyasztóból, ami kis idő múlva fogyasztható. (Ne felejtsük el időben kivenni!)
- meg kell tanulni, mit lehet kezdeni a felbontott konzervekkel, a kimaradt tojásfehérjékkel...
--> pl. kukoricát lehet salátába vagy rizsbe is tenni. A pizzaszószos konzerv tartalmát is le lehet fagyasztani! A tojásfehérjét is le lehet fagyasztani! Vagy, ami még jobb, reszelt sajtot, lisztet és panírmorzsát keverni bele és olajban kisütni! Egyszerűbb, mint a rántott sajt (nem folyik ki), és nagyon finom!

Problémát okozott számomra az is, ha el voltam csúszva a hozzávalók feldarabolásával, és a lábasban a többi már épp kezdett megégni, vagy kifutni, vagy ha jött egy telefon és nem tudtam a rántott dolgokat kellő gyorsasággal forgatni.. Egyszerűen nem voltam elég rutinos ahhoz, hogy ezeket a helyzeteket kellő nyugalommal el tudjam intézni. Pedig egyszerű a megoldás: le kell venni a tűzről az edényt! Így nem ég oda semmi, de a gázzal se kell a későbbiekben bajlódni, hogy újra meggyújtsuk. Végtelenül egyszerű és banális megoldás, mégis, amíg nem szokott rá az ember, nagy gondot tud okozni az odaégés megakadályozása. (legalábbis nekem)

Úgyhogy ismételt energiával és lendülettel fogok bele a háziasszonyi lét feladataiba ezekkel a praktikákkal a birtokomban! Mert ami biztos, jó háziasszony csak gyakorlással lesz az ember lányából :)

2 megjegyzés:

Panda írta...

+1 tipp: főzés közben nem kell felvenni a telefont, mert hál'Istennek a telefonja még senkinek sem szaladt el:)Meg egyébként is, kell egy kis kikapcsolódás...életveszélyes kisérletezgetés vagy épp a fakanállal való barátkozás közepette senki ne zavarjon:)

Dorka írta...

Hát na jó, az is igaz... persze, velem is lehet olyan, hogy nem veszem fel. De van, hogy egyszerűen idegesítő, hogy csöng :D (ugyanis 2 telefon van, az egyik ilyen családi, azon csak az alap csengőhangok vannak, és egyik sem a legbarátságosabb)