2009. január 26., hétfő

Madeleines

A múlt héten a francia órákon a gasztronómia volt a téma. Tanultunk új, kajával kapcsolatos kifejezéseket, konyhai eszközök neveit és recepteket! Ebből az egyik (és talán a legegyszerűbb is) a madeleines (mádlen) nevű, muffinhoz hasonló sütemény, amit ma el is készítettem; hála annak, hogy épp ezen a napon mentem vérvételre, és így a sulit kihagytam ^^

Íme a recept:

Madeleines (kis adag, kb. 12 db)



- 3 tojás
- 150 g liszt
- fél csomag szárított élesztő
- 150 g vaj
- 150 g cukor
- fél citrom leve
(+ néhány kk fahéj)

1. Egy kicsit olvasszuk meg a vajat (mikróban).
2. Hagyjuk pihenni, közben: a tojást és a cukrot keverjük habosra.
3. Majd adjunk hozzá mindent (liszt, élesztő, vaj, citromlé, fahéj) és keverjük össze.
4. Teáskanállal szedjük a tésztát kis muffin formákba (elég a forma 3/4-ig, mert a sütőben meg fog majd dagadni a tészta), és tegyük pihenni a hűtőbe minimum 1 órára.
5. 250°C-on melegítsük elő a sütőt, majd tegyük be a muffinokat (egy tepsire rátesszük a formákat), és 180°C-on tűpróbáig süssük (kb. 25 perc).


Megjegyzések: 1) A fene se gondolta volna, hogy ez ilyen kevés lesz... legközelebb dupla adaggal készítek. Nagyon finom lett, bár talán kevesebb vaj is elég bele (illetve mi sütő margarinnal készítettük) :) 2) Lehet még gyümölcsöt, csokidarabkákat, diót, mandulát, ilyesmiket is tenni bele. De én most még ilyennel nem kísérleteztem, majd talán legközelebb.

2 megjegyzés:

Névtelen írta...

Szia Do!!! :D
Épp megfelelő receptet kerestem Alex concour-jához és mire nem akadtam közben... :D
Hát ez nagyon állat :D tök jó ez az oldal :D amúgy én is szeretek főzőcskézni,sütögetni :D
Saci

Dorka írta...

Köszi!! ^^ örülök, hogy tetszett és hogy hasznos információval szolgálhattam :P Üdv! Do