2008. augusztus 2., szombat

Gluténmentes diós-almás süti

Ez egy olyan süti, amiben nincs glutén - azaz mellőzzük a hagyományos búzaliszt használatát - és mégis finom. Ráadásul az elkészítése is gyors és egyszerű! Egyik ismerősömnek készítettem, akivel augusztus 2-án találkoztam. Nagyon ízlett neki, haza is vitte, ami még a találkozó után maradt. Hízelgő ^^


Gluténmentes diós-almás süti (kisebb tepsi)






Hozzávalók:

- 3 tojás
- 1 bögre cukor
- 10 dkg margarin
- 1 mk szódabikarbóna
- 3 db alma (közepes)
- 1 bögre dió (darálatlan állapotban 1 bögre)
- 15 dkg rizsliszt


Elkészítés:

- 3 tojás + 1 bögre cukor + 10 dkg margarin + 1 mk szódabikarbóna - egy nagyobb műanyag tálban habosra keverjük. (persze nem lesz olyan habos, mintha csak a tojást és a cukrot vernénk fel)

- a 3 db almát lereszeljük, majd ezt is a műanyag tálba tesszük
- az 1 bögre diót ledaráljuk és ezt is hozzáadjuk a többihez
- hozzáadjuk továbbá a 15 dkg lisztet
-> összekeverjük
-> kiolajozott, -lisztezett tepsibe tesszük (figyelem! a kilisztezésnél is csak rizslisztet használjunk!)
-> kb. 30 percig sütjük (tűpróbáig!)


Megjegyzés: Én még adtam hozzá egy kis vizet, de csak mert nem állhattam, hogy nincs benne folyadék, csak az alma leve..

Nincsenek megjegyzések: