2008. július 30., szerda

Őszibarackleves

Na hát ez a leves az első igazán sajátkészítésű levesem. Anya nem volt itthon felügyelni, így az én kedves szerelmemmel kettesben készíthettük el. Én voltam az, aki tudja a receptet és ellenőrzi is, hogy minden aszerint haladjon. Na hát én is azt hittem, hogy minden mozzanatát tudom, így nem nagyon ellenőriztem... Így aztán ennek a levesnek a pontos receptjét nem tudnám megadni, de leírom azt, amit követnem kellett volna:

- 4-5 szem nagy őszibarackot megmosunk, megpucolunk és összedarabolunk
- kis-közepes fazekat félig töltünk vízzel - felforraljuk
- majd hozzáadunk 4 ek cukrot, kevés fahéjat, vaníliás cukrot és a barackokat
-> amikor ez is felforr, levesszük a tűzről



- egy lábasban összekeverünk egy pohár tejfölt (kis pohár, kb. 150-200 g), 2 ek lisztet, 2 ek cukrot és fél csomag vaníliás pudingot (állandó kevergetés mellett!)
-> majd félig feltöltjük az előző lábasban található baracklével (állandó kevergetés közben)
- felforraljuk és szűrve a leveshez adjuk
- együtt is kicsit főzögetjük, kóstolgatjuk, és ha kell, adunk hozzá még cukrot



Na mi addig tökéletesen eljutottunk, hogy a barackokat felfőztük. A tejfölt is beletettük a lábasba, csak a lisztet meg a pudingport nem kevergettük eléggé, ezért csomós lett (cukrot sem tettem bele, mert ezt csak utólag hallottam anyától, hogy úgy kevésbé lesz csomós). Aztán nézem, hogy ezt így sehogy sem lehet leszűrni, adjunk hozzá egy kis tejet (anya mondta, hogy egy keveset lehet hozzá adni), aztán ebből még egy kicsi és még egy kicsi lett.. Hát igen, kimaradt az a rész a fejemből, hogy "feltölteni félig a forró baracklével" ... Na de ez akkor még nem jutott eszembe. A híg tejes-csomós löttyöt átszűrtük a baracklébe. Csakhogy ennek a fele csomó volt, amik a szűrőben maradtak és kidobtuk őket. Így a levesünk elég híg maradt és csöppet sem olyan színű, amilyennek lennie kéne... (fehér, krémes) Így aztán gondoltam egyet és készítettem még egy habarást. Beledobtam a lábasba (miután kicsit kiöblítettem) pár ek tejfölt meg egy kis lisztet - állandó kevergetés közben - meg akkor már eszembe jutott a forró lé is, azt is adagoltam hozzá, amíg elég folyékony nem lett. Átszűrtük - végre nem volt csomós - még adtam a leveshez vagy 4 ek cukrot (kóstolgatás alapján) és készen voltunk. A második habarás közben erőteljesen imádkoztam, hogy anya még ne jöjjön haza.. És jól imádkoztam! Akkor futott be, amikor elkészültünk a levessel. Ami finom lett! Jó érzés volt, hogy megoldottuk a problémát :)

2 megjegyzés:

DóraZs írta...

Én megcsináltam és nagyon fincsi lett. Igazából kicsit kombóztam a te és más netes recepteket. De nem hittem, hogy ilyen finomat tudok csinálni, köszi, ezzel megszerezem az alapfokú gyümölcsleves-készítői bizonyítványt, már nem félek másféle gyümileveseket is csinálni.
Az volt más, hogy nekem konzerv barackom volt, ennek a levét-kis vízzel hígítva-forraltam fel. (Ez ugye cukrozott eleve, nem adtam annyi cukrot hozzá.)
A másik, hogy én barackos joghurtot használtam a habarás elkészítéséhez. És mivel több levest szerettem volna, kis tejjel hígítottam és úgy főztem meg a pudingos habarást. De ez is önthető volt, ráöntöttem a kis barackokra, akik a lében csücsültek és jól összefőztem őket.
(Aztán a fél zacsi pudingot még gyorsan megfőztem az üres edényben.:-) )

Dorka írta...

Gratulálok! :)) A gyümölcslevesek nagyon hálásak! Könnyűek, gyorsan elkészíthetőek és nagyon finomak! Nekem még a meggyleves a kedvencem :) Köszi az extra változatot!