2008. július 19., szombat

Kezdő szakácsnő 5 - paradicsom leves és kefíres süti

5. nap

Ebéd:

Paradicsom leves és kefíres süti


Paradicsom leves (5-6 személyre)


- készítsünk rántást: kb. 3 ek lisztet olajon megpirítunk egy kis fazékban

- egy másik kis fazékban közben vizet forralunk + 2 mk só
-> megfőzünk benne 3 lapos ek betűtésztát

- a rántásra -állandó kevergetés közben- ráöntünk 500 g sűrített paradicsomot (a dobozt utána egy kevés vízzel kiöblítjük, az is rá a rántásra)
+ kb. 6 dl víz + 1-2 mk só + 5 ek cukor

- amikor mind a kettő megfőtt/felfőtt
-> összeöntjük (a tésztát vizestől ráöntjük a paradicsomra) és együtt is felfőzzük (közben azért megkóstoljuk, hogy elég sós/édes-e)


Megjegyzés: A tészta kicsit túlfőtt, de amúgy jól sikerült.


Kefíres süti




- 2 pohár cukor + 5 tojás - kikeverni
+ 5 dl kefír (vagy tej) + 5 pohár liszt + 1 pohár olaj + 1 zacskó (13 g) sütőpor - a sűtőport a liszttel kanállal összekeverni + 1 zacskó kókusz + vaníliáscukor, fahéj (lenmag) illetve kevés víz, ha nem jól keverhető a tészta

--> kikeverni, kiolajozott, -lisztezett tepsibe önteni (nagy tepsi, ami pont olyan széles, mint a sütő) és megsütni (kb. 40 perc)

Kiegészítés:
- gyümölcsöt lehet bele rakni vagy kis darabokra vágott csokit, esetleg a tetejét meg lehet szórni kakaóval


Megjegyzések: Én most egy őszibarackos-szilvás változatot készítettem, nagyon finom lett. Ez az a süti, amit nem lehet elrontani. Csak ha mondjuk kihagyjuk a sütőport... Nekünk nem volt itthon kefír (meg én amúgy is tejjel szoktam készíteni), úgyhogy csináltam egy mixet: 1 harmad rész tejföl, egy harmad rész kaukázusi kefír, egy harmad rész tej. A tejföl önmagában túl nehéz és zsíros lett volna, kaukázusi kefírből nem volt elég meg sajnáltam is volna, tej is kevés volt, ezért lett a mix. A sütőpor nem baj, ha 12 g-os (az enyém most annyi volt).

Nincsenek megjegyzések: