2008. július 16., szerda

Kezdő szakácsnő 2 - Lebbencs leves

2. nap

Ebéd:

Lebbencs leves (4-5 személyre)





- kb. 100 g lebbencs tésztát olajon megpirítani állandó kevergetés mellett egy közepes fazékban vagy lábasban
- közben egy kb. ugyanakkora fazékban vizet forralni
- amint a tészta megpirult, levenni a tűzről, rászórni kb. 1 mk (púpozott) piros paprikát
--> elkeverni
--> ráönteni egy kevés vizet a másik fazékból
--> visszatenni a tűzre és tovább főzni
- mihelyst felforr a másik edényben a maradék víz, ráönteni a tésztára
--> beledobálni feldarabolt répát, krumplit (5 kisebb, de nem mini szem), petrezselymet
--> hozzáadni 2-3 mk (púpozott) sót (először kezdjük 2-vel, aztán kóstolgassuk)

---> az egészet felfőzni, addig, amíg a krumpli és a répa meg nem puhul
---> közben kóstolgatni a levet, hogy elég sós-e (+ 1-2 mk só)

+ ízlés szerint bors (én nem tettem bele, nem annyira szeretem)


Megjegyzés: 1) A répa alig akart megpuhulni. Aztán olyan fura lett. De valószínűleg azért, mert fagyasztott volt. 2) Az eredeti lebbencs levesben nincs répa, de mi még gombát is szoktunk bele rakni, ha van, illetve kelkáposztát. 3) A bátyám azt mondta, rég nem evett már ilyen finom levest ^^



+ a tegnap elkészített joghurttorta



Most ennyi. Vacsorára nem tervezek semmit, de majd meglátjuk.

2 megjegyzés:

marisz57 írta...

Én lebbencset még soha nem főztem, de tőled most kedvet kaptam hozzá. ki fogom próbálni! Köszi az ötletet. A férjemnek fontos hogy mindennap legyen leves, és néha már nem tudok mit kitalálni.

Dorka írta...

Örülök neki, hogy inspirálhattalak :) Remélem, jól sikerült és a férjednek is ízlett!