2008. július 29., kedd

Babapiskóta-torta

Hát halihó, ismét itt van a kezdő szakácsnő! (és már másodjára akartam szakácsnyőt írni..)
Bizony már nem tudom, hányadik napnál tartok, nem is sütöttem-főztem minden nap. De még van három dolog, amihez kapcsolódik a nevem, az egyik anya névnapi tortája (ill. tortái), a másik egy őszibarackleves, a harmadik pedig egy adag lasagne. Hát kezdjük a tortákkal.


Babapiskóta-torta




Anya azt mondta, hogy nem szeretne most nagy tortát, hanem elég neki csak egy babapiskóta-puding-gyümölcs torta is. Hát mondtam, jól van, azt nem nehéz elkészíteni, de akkor még nem tanulok meg egy ideig piskóta tésztát sütni... De következzen a recept:


- két kerek tálon végigterítünk babapiskóta szeleteket, azokat 3-4 ek amaretto likőrrel meglocsoljuk
- 2 csomag vaníliás pudingot a zacskón leírt módon elkészítünk (én összesen ha jól emlékszem 6 ek cukrot tettem a két zacskó pudinghoz + egy kevés vaníliáscukrot)
- mihelyst a puding elkészült, összekeverjük azt a gyümölcsökkel
- leöntjük a piskótákat
(- díszítjük a tortát)
- hűtőbe tesszük, és hosszú órákig, akár egy napig is (vagy tovább) ott hagyjuk, hogy megpuhuljon a piskóta


Megjegyzések: 1) Hát mi nem vártunk vele órákat, maximum 1-t, így elég kemény maradt a piskóta, szeletekre vágni nem nagyon lehetett a tortát, mert szétesett (csak egy-két nappal később volt jó), de finom volt (sőt, bátyámnak így tetszett jobban).
2) Gyümölcsként ribizlit, almát, őszibarackot, szilvát kevertem bele, a tetejére pedig epret és szedret is tettem díszítő elemként (mert azokból kevesebb volt), ill. egy kis maradék szilvát meg ribizlit.

Nincsenek megjegyzések: